Konverteringsoptimalisering (CRO) er absolutt nødvendig når man bruker tid og penger på å sende trafikk inn til nettstedet sitt. Vi Makai er spesialister på innhold – både på nettsteder og i sosiale kanaler. Analyse og optimalisering er over halvparten av arbeidet vårt. Det er jo dette som gjør at vi skaper resultater. Det innebærer at vi også ser på hva som gjør at dine kunder konverterer på nettstedet eller ikke. I dette innlegget vil jeg kort forklare hvordan vi jobber med CRO.

CRO står for Conversion Rate Optimazation og handler om å skape resultater ved se på hvordan du kan få kundene til å gjennomføre ønskede handling på nettstedet. Som for eksempel et kjøp, en registrering og lignende. Kunden står i sentrum. Målet er som oftest vekst. Når vi setter opp en digital strategi sammen med kunde er alltid CRO inkludert. Det har ikke noe å si egentlig hvor mye innhold vi skaper dersom vi ikke klarer å få besøkende til å konvertere. 

Dette kan vi hjelpe deg med innen CRO:

1. CRO-analyse av nettsted og brukeratferd

Hva er egentlig kjøpsprosessen til kundene dine. Søker de i Google før de handler i fysisk butikk, eller søker de hjelp i fysisk butikk før de utforsker priser på nett? Hva gjør de på nettstedet ditt og hvorfor? 

2. Hypotese

Mistenker du at du mister kunder fordi dem kun «vindushopper» eller er det «noe» som gjør at kunden ikke handler? Kan det være usikkerhet til butikken eller betalingsløsningen? Kan det være mange forstyrrelse på nettstedet som ikke fører kunden til kassen? Vi setter opp hypoteser som vi ønkser å teste ut i fra CRO-analysen. 

3. A/B-testing 

Hypotesene vi satte opp i sist punkt skal testes. Vi hjelper deg med å sette opp disse testene på nettstedet ditt.

4: Evaluering 

Hvordan gikk testingen? Kan vi konkludere med at den ene aktiviteten får de besøkende til å handle på nettstedet? Vi tilbyr hjelp til implementering. 

Vi liker ikke å kalle oss et CRO-byrå eller Performance-byrå fordi det ligger i naturen vår å skape de gode resultatene. Vi kan ha mange hatter; markesføringsbyrå, kommunikasjonsbyrå, digitalbyrå, digitalt reklamebyrå, web-byrå, innbound-byrå – det viktigste for oss er at vi leverer verdi til våre kunder.